Paparan

SPONSORED

Thursday, July 28, 2011

Aku dah terjebak dengan Kawin Masal

Salam semua.

Sekarang ini memang musim kawin, yela, dalam sebulan dua bulan ini ada je dapat jemputan walimatulurus. Orang itu  kawin, orang sana kawin aku ni bila lak ek?haha..

Post ini nak cerita pasal satu cerita yang akan berepisod akhir pada petang ini. Dah episod akhir barulah nak post pasal ni kan. Aku pun dah terjebak dengan cerita ini, mak aku lah bukak cerita ini aku pun tumpang tengok lah sekali. Pernah dengar atau tengok cerita 'Kawin Masal' ?

Hari ini apisod akhir 'kawin masal' kat Astro Ria. Dah episod 25, makanya episod akhir. Kat Indonesia dah lama dah tayangnya, tahun 2008 tak silap lah. Cerita ini berunsur komedi, ada sajalah unsur lucu dalam cerita ini. Tak seperti kebanyakan sinetron dari negara seberang lain yang majoritinya jalan cerita belit-belit, ada saja masalah sampaikan boleh kena darah tinggi.

Kawin masal ini bermaksud berkahwin secara beramai ramai.


Jalan Cerita
Sachiko(Agnes Monica) dan Rio berkawan baik sejak sekolah, dalam diam Rio ni jatuh cinta le kat Sachi, tapi takut nak meluahkan perasaan dia. Sachi pulak suka kat lelaki lain nama Ben, jadi Rio ni jadi orag tengah le dalam hubungan cinta Sachi dengan Ben. Sachi suka kat Ben sebab Ben ni dilihat seorang pemuda yang kacak, digilai setiap wanita, bergaya dan ada moto besar. Rio pulak sanggup buat apa saja demi Sachi, dia sanggup korbankan cintanya demi kebahagiaan Sachi. Ben dan Schi suka pada buat perkara yang unik, jadi untuk berkahwin pun diorang memang suka yang unik unik, jadi diorang pun buat le idea utk Kawin Masal.


Pada hari perkahwinan, Sachi rasa resah sebab Ben tak jugak muncul-muncul. Bapa Sachi memaksa Rio untuk kahwin jugak dengan Sachi sebab Ben masih tak nampak batang hidung. Rio terkejut dengan insiden tu, jadi dia pun bernikah jugak le dgn Sachi. sachi tak suka dekat Rio, dan dia pun bernikah atas paksaan bapanya aje. Rio pulak memang nak sangat le kawin dengan Sachi, tapi dia tau dan sedar sachi tak suka dia.
Setelah selamat je pernikahan Ben dan Sachi , maka Ben pun datang meminta maaf sebab dia tertidur. Sachi gembira le sebab Ben bukan sengaja tak datang.Rio pulak sedia berpisah kalau sachi nak kawin dengan Ben, dan dia boleh lepaskan Sachi, tapi Sachi tak nak bercerai secara terburu-buru, sebab diorang baru je kawin, nanti dia takut bapanya naik angin lak. Selama diorang bernikah, Sachi tetap berhubung dengan Ben dan Rio pun tau tentang hubungan tu. Rio pun tak pernah sentuh Sachi masa berkahwin. 


Kesudahannya kenalah tengok cerita ini petang ini jam 6.30 petang kat Astro Ria.


Aku dah tak jadi kuli orang, makanya aku bebas.















No comments:

Post a Comment

SPONSORED