Paparan

SPONSORED

Friday, August 21, 2015

Perhatian Kepada Lelaki Berumur 30 Tahun ke Atas, Mungkin Anda Bakal Suami Neelofa

Gambar kredit kepada Beautifulnara.com
Hai semua.

Agak over tak tajuk entri kali ini??hahaha...

Jika anda berumur dalam lingkungan 30-an ke atas, dan belum kahwin (poligami kalau berani), mahu mencari bakal isteri dan ibu kepada anak-anak anda yang cun dan popular, anda menepati senarai/list calon suami Neelofa. Siapa yang tak kenal Neelofa..

Tidak percaya?? Percayalaahhhh (lagu Siti Nurhaliza)



"Kalau bole lelaki itu biarlah melepasi umur 31. Ini kerana bagi saya mereka dalam umur begini sudah matang dan faham erti sebuah hubungan." Ini Neelofa yang cakap weyhhh..

Jadi, kepada anda yang sudah berumur 30 dan ke atas masih belum kahwin, jangan lah berasa rendah diri kerana mungkin anda lah yang Neelofa cari. Hahahahahaha...

Jika diperhatikan, kenapa banyak wanita yang telah berjaya mahukan bakal suami yang berumur 30 ke atas? Dan begi lelaki pula yang sibuk dengan kerjaya, kebanyakan daripada mereka mahu berkahwin pada lewat 20-an atau 30-an. Adakah anda terfikir mengapa?

Umum mengetahui lelaki yang sudah berusia 30-an lebih stabil atau sudah stabil dari segi kewangan dan kerjaya. Wanita sudah tentunya mahukan bakal suami dan bakal bapa kepada anak-anaknya mampu menjaga dan menanggung nafkah mereka. Namun jangan lah salah anggap kan ianya sebagai materialistik, kerana lelaki yang telah stabil kerjayanya dan kewangannya lebih diyakini. Sebab itu, ramai gadis muda berkahwin dengan Datuk, Tan Sri. Yang berkahwin dengan lelaki yang berpangkat Datuk dan jauh lebih beza usia itu saya tidak mahu ulas, anda fikirkan.


Lelaki muda belum berkemampuan untuk berkahwin. Selepas tamat pengajian, mereka mempunyai komitmen untuk bayar hutang PTPTN, kereta dan rumah( masih sewa kot). Mereka baru sahaja mula kan kehidupan, banyak memerlukan wang. Nak berkahwin banyak memerlukan kos. Zaman sekarang wang hantaran pun dah mahal, katering, upah jurugambar, baju kahwin. 

Saya sendiri pun tidak berkahwin dalam 2-3 tahun ini, mak tak kasi haha awal sangat katanya. Tidak mengapa lah, selagi masih bujang, masa bersama ibu bapa banyak. Janganlah risau kalau kawan-kawan anda dah nak kahwin. Jodoh dah ditentukan, sabar dan berdoa lah.

Saya ada berbual dengan pemandu teksi yang baru sahaja berkahwin dalam bulan itu juga. Dia mengatakan dia membelanjakan kurang-kurang RM 40 000. Tetamu walimatul urus, kurang-kurang kena jemput hampir seluruh taman perumahan, belum lagi kawan-kawan ibu bapa, kawan-kawan anda yang dari zaman tadika hinggalah anda besar panjang ini hah. Justeru, bersederhanalah dalam membuat majlis kahwin. 

Sememangnya lelaki lebih lambat matang berbanding wanita. Wanita, apabila sudah berumur 26 mereka mula lah berasa mereka anak dara tua di saat ramai kenalan mereka yang wanita sudah berkahwin. bagi lelaki yang dalam lingkungan 20-an, mereka masih mahu berseronok dan belum bersedia memikul tanggungjawab. Bagi lelaki yang sudah berkahwin, tahniah jodoh anda awal.

Sekian, selamat mencuba nasib.



No comments:

Post a Comment

SPONSORED