Paparan

SPONSORED

Tuesday, December 6, 2016

Sebagai Pelajar Sekolah, Apa Yang Buat Anda Rasa Merdeka

Hai.

Yeayyy SPM dah habis!!!MERDEKAAA!!! 

Habis SPM adalah kebebasan terunggul (cewahh) sebagai pelajar sekolah. Kerana apa? Sebab menandakan kita dah habis sekolah . Dah tak perlu study teruk-teruk untuk SPM. 

Memanglah dah habis SPM itu adalah Merdeka sebagai student..Tapi bukan merdeka sebagai student laa, sebab dah tak jadi student lagi dah. 

Okay, apa yang membuatkan anda rasa merdeka sebagai student, maksud saya masih bergelar student.

1) Dapat lepas dari spotcheck. Dulu saya pengawas, saya kebal la hahahaha.

2) Cikgu tak masuk kelas dan cikgu bagi kerja bebas, buat kerja sendiri. Alah sebenarnya cikgu pun bosan. Biasanya, bila cikgu ada mesyuarat atau pergi kursus. 

3) Barang larangan yang diambil oleh guru disiplin dapat balik dengan selamat. Dalam hati, eh cikgu ni mimpi ke apa pulangkan balik handphone aku kat aku balik. Zaman sekarang handphone masih barang larangan ke? Dah 8 tahun tinggalkan alam persekolahan.

4) Ditangkap ramai-ramai oleh guru disiplin, tapi kau sorang yang terlepas. Lebih-lebih lagi kau lah yang jadi dalang/mastermind. Bila kau sorang je yang terlepas, rasa macam hero pulak kan.

5) Masa exam, semua yang diulangkaji semua keluar sebijik. Ini khusus bagi yang suka study last minit, macam saya. Alah kat universiti pun camtu la jugak. Abis kuliah bukan nya reti nak buka buku, tapi lepak-lepak kat mamak.

6) Duduk kelas hujung-hujung, belajar ala kadar tapi jadi student tp 10 dalam sekolah masa exam. Mau tak bangga dengan budak kelas pandai-pandai yang tak dapat top 10 di sekolah.

7) Awek yang korang sibuk nak ngorat dan jual mahal, tiba-tiba mengatakan cinta kepada anda. Bukan main payah nak usha awek tu, bila dah give up, awek tu pulak mai kat anda dan klata i love you. Terasa dunia ini anaaa yang punya. 

8) Sekin lama terkongkong, awek korang yang dengan sendirinya mintak putus dengan korang. Yelah, kalau kita yang mintak putus, mula la kaum hawa kata lelaki semua sama

No comments:

Post a Comment

SPONSORED