Paparan

SPONSORED

Thursday, March 27, 2014

Kedai Kunci yang Hampeh


Hai Semua

Baru baru ini, saya telah ke kedai kunci. Tujuannya hanya satu, iaitu nak duplicate kunci. Sebagai kedai kunci(betul ke Bahasa saya ni), sudah tentu mereka yang diharapkan untuk duplicate kan kunci pelanggannya, disertakan dengan bayaran.
Saya rasa kebanyakan dari pembaca pernah duplicate kunci kan?
Kunci akan di duplicate oleh kedai kunci.

Jadi, apa masalah nya disini?

Saya terkejut kerana saya dikenakan bayaran sebanyak RM 5 untuk satu anak kunci. Padahal selalunya kena RM 3. Kawan saya kena RM 3 sahaja,  tapi bukan di kedai yang sama. Harga je dah mahal, jadi saya harapkan perkhidmatan yang cemerlang gemilang terbilang, standing dengan harganya.

Untuk maklumat, tukang kunci itu adalah seorang bangla.
Saya terus mencuba guna kunci tersebut dengan agak kesal dengan harganya, Cuma saya harap berkualiti jela.

Rupanya, tak boleh guna…Apa punyer kedai kunci da..
4 kali saya ulang alik ke kedai kunci tu…bayangkanlah saya naik turun tangga tingkat 7. Penat. Tak pernah berlaku kedai kunci tak reti duplicate kunci. Kali keempat baru boleh. Bayangkan penatnya tu dan kos ulang alik.

Nak tau tak kedai kunci tu kat mana?

Premis perniagaan Seksyen 7. Gate belakang UiTM. Berhadapan deretan kedai makan yang merupakan hotspot tumpuan makan. Pembuat kuncinya bukan warganegara Malaysia.  

Kacau mood cuti Sabtu Ahad saya kerana hal yang sepatutnya boleh settle dengan mudah.

p/s:maaf bahasa tak betul sangat


No comments:

Post a Comment

SPONSORED